"Spring inte med saxen" fick plötsligt en underordnad betydelse…
Skolset, hittad i en lågprisbutik, Göteborg

Cred: Eric & Monica
Publicerat den 15 augusti, 2008 kl. 00:10 under Förpackningar av Damon
- Kommentarer: 89 - Skicka till en vän
Hem | Skicka bilder | Arkiv | Om oss | Rubriktävling | Feed | Tjuvlyssnat.se | Ny: Videon.se
Skolset, hittad i en lågprisbutik, Göteborg

Cred: Eric & Monica
Publicerat den 15 augusti, 2008 kl. 00:10 under Förpackningar av Damon
- Kommentarer: 89 - Skicka till en vän
© 2007-2008 Tjuvtittat.se | RSS | E-post | Om cookies | Design av Andreas
Allt material är upphovsrättsligt skyddat. Du får gärna citera från sidan, men källan Tjuvtittat.se ska alltid anges tydligt!
Ett nytt "kill yourself"-kit såhär inför skolstarten.
15 augusti 2008 @ 00:20Behöver inte alla 7-åringar en mattkniv ?
15 augusti 2008 @ 00:25Lilla gumman, du får inte ha mobilen i skolan, ta med den rosa rakbladskniven i stället.
15 augusti 2008 @ 00:27det är den här nya emo trenden! dagens ungdom.. =/
15 augusti 2008 @ 00:33nån har tänkt väldigt väldigt… konstigt
15 augusti 2008 @ 00:52Haha, har sett såna förut. Kommer dock inte vara Captain Obvious den här gången och avslöja hemligheten, det får nån annan göra. Fram tills dess: Klockrent!
15 augusti 2008 @ 01:12Jag tror att denna är rolig,.. eller?
15 augusti 2008 @ 01:34Nya ämnet i skolan.
15 augusti 2008 @ 01:37Emolära A
Smart drag ifall klasserna är för stora.
15 augusti 2008 @ 02:09Är inte förvånad att folk kommer med emoskämt. Man behöver sånna knivar för att skära i kartong, det gör man ofta i grundskolan. MINUS!
15 augusti 2008 @ 03:11VIRUS är livet,eran dåliga humor är sämre…
15 augusti 2008 @ 06:27Dom hade iaf kunnat gjort en kombinerad mattkniv/linjal!!!
15 augusti 2008 @ 06:39jag tycker att skolan får stå för dom knivarna om dom behövs i skolan när dom undervisar.. inget barn ska gå å dras med.. men jag ser ju komiken i själv grejen förstås..
15 augusti 2008 @ 07:13Det är klart, hade sett lite för uppenbart ut med pistol i kittet.. Det här blir lite mer som.. baseball-trä i bilen?
15 augusti 2008 @ 07:41En mattkniv är ju hur praktiskt som helst. Jag måste köpa en med en gång.
Mattes kommentar var dock rolig.
15 augusti 2008 @ 07:48Mjae, så kul var det väl inte…?
15 augusti 2008 @ 08:14Det är bara svenska ungar som aldrig får komma i närheten av en kniv, för resten av jordens befolkning
15 augusti 2008 @ 08:26är det ett praktiskt verktyg. Jag har sett 5-åringar tälja utan att sticka sig i ögat. Trygghetsnarkomanernas land skulle må bra av lite ongar me kniiiv!
Håller med föregående talare..
15 augusti 2008 @ 09:33http://tjuvtittat.se/forpackningar/barnen-i-christiania-har-det-lite-tuffare-an-andra-barn/#comments
15 augusti 2008 @ 09:42det är väl en bra uppsättning verktyg för aktiva skolbarn ? ser inte det roliga i bilden.
15 augusti 2008 @ 10:08Håller med #10. #13 och #14.
15 augusti 2008 @ 10:33Nä… det var inte så kul.
15 augusti 2008 @ 10:35det är ingen emo-kniv, det är en rosa prinsess-kniv!
15 augusti 2008 @ 10:47Minns när jag hade en butterfly och gick runt me den i skolan, alla tyckte det var så koolt, några år senare tog polisen den irfån mig på Arlanda…facking kaps!
15 augusti 2008 @ 11:10Skär man så ofta i kartong i skolan att man behöver en mattkniv i sitt skolset? Man börjar nog bli gammal…..
15 augusti 2008 @ 11:30… skär man kartong i grundskolan, när man fortfarande är så liten att man har en sån där sax? o.O
15 augusti 2008 @ 11:48De enda tillfällen jag behövde skära något som man inte kunde klippa var i nian, och då hade man knappt egen penna, än mindre egen sax och tejp…
#18, håller med, ofta barnen behöver sin egen kniv, om man nu nödvändigtvis ska skära i kartong i skolan så använder man väl en sax? Och om man nu måste ha kniv så har dom väl det i skolan. Vi skar då inte i kartong särskilt ofta x)
Btw, det är ju lätt inte en minus!
15 augusti 2008 @ 12:03Håller med #15.
#10; Inte så ofta va, och då brukar väl ändå skolan stå för knivarna? Tror inte att någon fröken öht skulle uppskatta någon som tog med sig mattkniv till skolan.
15 augusti 2008 @ 12:09Det finns en pedagogisk poäng med skära skärverktyg.
15 augusti 2008 @ 12:17Känns som om linjalen trillat ur och kniven trillat i.
15 augusti 2008 @ 12:20School Set är ju på engelska.
Kniven är ju till för dom som ska skydda sig i skolorna i USA… Likzomg duuuuh!
I Sverige hade det räckt med en Batong.
15 augusti 2008 @ 12:55Men… men… dom får ju iaf tejp så dom kan tejpa ihop sig om dom skulle slinta med kniven över nån klasskompis ?
15 augusti 2008 @ 13:16Oj va konstigt det blev :) Ta bort sig :)
15 augusti 2008 @ 13:17Åh, som vanligt när man är seg och inte förstår det roliga i bilden så går man in på kommentarerna och där står det precis varför det är roligt. Underbart.
15 augusti 2008 @ 13:23Kniven är ju till för att öppna det inbrottssäkra plastfodralen runt alltihopa… ;-)
15 augusti 2008 @ 13:48Mkt märkligt speciellt med tanke på saxens utformning med rundade ändar och skyddande plastöverdrag.
Någonting för barnen och någonting för föräldrarna?
15 augusti 2008 @ 14:15Värst vad alla är duktiga barnpedagoger i dag då. Undrar hur många som själva har barn…
15 augusti 2008 @ 14:22#36 Matte: Välkommen till tjuvtittat/-lyssnat!
15 augusti 2008 @ 15:03Intressant att den här låg på rejält plus i natt, men på minus nu. Antagligen så har folk som är uppe sent på nätterna mer morbid humor. Då kunde jag lika gärna kört på min första rubrik: "Även känt som Virginia Tech-kitet"…
15 augusti 2008 @ 15:24Håller med #35. Skumt set då saxen är lagom för sexåringar, hade saxen varit en mer "vuxensax" och det inte varit en elefant på tejphållaren så hade jag inte reagerat….men detta är skumt!
15 augusti 2008 @ 15:28Kommentar #3 var asskön btw!
Sudda sudda sudda sudda bort din sura min.
15 augusti 2008 @ 15:49detta är vad man behöver när man går i skolan…. närå. när jag var yngre fick jag också det i ett kitt för skolan. detta är väldigt vanligt utomlands har jag sett.
15 augusti 2008 @ 15:51lawl, förmodligen tillverkad i kina, ett land där barnen inte har tillgång till pennvässare i samma utsträckning (inte för att landet ligger efter, detta gäller även i japan) utan istället använder knivar för att vässa pennan. jag brukar också göra det, det är sjukt svårt. där lär de barnen praktiska kunskaper i ungre åldrar minsann!
15 augusti 2008 @ 15:53Jag har mycket svårt att se varför folk tycker att det finns någon sorts morbid humor i det här. En sax, ett suddgummi, en hobbykniv, och något oidentifierbart i gult är väl en helt vanlig uppsättning verktyg för skolbarn? Eller tycker ni att det morbida ligger i att barnen kan klippa sig med saxen? Eller skära sig på kniven? Om ens barn håller på med sådant skulle man kanske hålla dem borta från saxar och annat, men annars ser jag inte poängen i det här. Sorry.
15 augusti 2008 @ 16:09Jag fattar fan inte va som e så jävla kul med bilden.
15 augusti 2008 @ 16:21Ifall de små rackarna plötsligt får en fullständigt oemotståelig lust att täcka klassrumsgolvet med en heltäckande matta. Det händer alltid nu och då.
Också behändig att pryda pulpetlocket med.
15 augusti 2008 @ 16:32Darwin at work!!
15 augusti 2008 @ 16:34Vad är det gula då?
15 augusti 2008 @ 16:45Det är tydligen INGEN som förstår den här? Eller så har jag bara hittat min egen lilla tolkning på den…
Så som jag förstått den: Rubriken påpekar att man inte ska springa med saxar. Man kan skada sig på saxar. Saxen i paketet pekar ned mot elefantens snabel. Och snabel är ett slanguttryck för penis. Ta-daa!
15 augusti 2008 @ 17:06#48 sunkonsdag: En crackpipa. Alla fokuserar på kniven och missar den egentliga anledningen till att bilden skickades in.
15 augusti 2008 @ 17:22Min första tanke var att den gula saken var en häftpistol, men…nja?
15 augusti 2008 @ 17:59När jag gick i grundskolan lärde vi oss att läsa och skriva, inte att skära mattor.
I gymnasiet fick vi jobba med mattkniv en gången, det var en bildlektion där vi skulle bygga en konstnärlig sak av kartong. Jag har aldrig varit speciellt duktig på det där med att pyssla, så jag råkade skära mig i fingret så att det kom blod överallt. På väggarna, i taket, på de andra eleverna, etc, etc. Tänk om man bara hade fått öva lite skärning i lågstadiet, då hade det där ju aldrig hänt.
15 augusti 2008 @ 18:41Urban: De flesta som sett Emil i Lönneberga har sett en 5-åring tälja med kniv. Inget nytt under solen ..
15 augusti 2008 @ 18:49Hmmm….
15 augusti 2008 @ 19:22Är det kniven som ska vara det roliga? Har bott i frankrike, där är en liten kniv för att skära papper mot linjal basic i allas pennskrin. Detta var visserligen gymnasiet, men jag skulle tro att det helt enkelt är samma grej…
15 augusti 2008 @ 19:22"Betyg: -115 (426 röster)"
Hur kan den ligga på -115, när det är 426 röster? Om 271 hade röstat minus, så hade den legat på -116. Om 270 hade röstat minus, så hade den legat på -114.
15 augusti 2008 @ 20:01Viggeby: Va??
15 augusti 2008 @ 22:12#53 Viggeby: Jag röstade blankt.
15 augusti 2008 @ 22:14Inte ens efter att ha spelat Postal2 en stund tycker jag om detta bidrag.
16 augusti 2008 @ 03:29Jag tror den gula prytteln är en förbandslåda.
16 augusti 2008 @ 12:32Det gula är väl en sån man har gem i?
16 augusti 2008 @ 12:59På min skola skärde vi i alla fall ofta i kartong. Och visst har skolan mattknivar man får låna men de har väl saxar och tejp man får låna också? Jag köpte aldrig ett skolset över huvudtaget.
16 augusti 2008 @ 14:36vart är det roliga?
16 augusti 2008 @ 15:22#62 M: Synd att pappslöjden gick ut över lektionerns i svenska.
16 augusti 2008 @ 16:33.. Är inte kniven ett slags sudd då?
16 augusti 2008 @ 17:00Man kan ju hoppas i alla fall.
HAHA…kalla det där mattkniv…..den som kallar det där för mattkniv kan ju inte ens ha sett en vass egg på bild….en sån där kniv bryts ju av om man försöker skära i toapapper i princip…..
16 augusti 2008 @ 17:49Bara korskenkorvan som fattas……..
16 augusti 2008 @ 18:44Hallå damon!!
16 augusti 2008 @ 19:58ska du sluta på tjuvlyssnat??:(
Det gula är en skål med gem i?
16 augusti 2008 @ 21:03Jag tolkar det som en räknehjälp. Med en matt(e)kniv!
16 augusti 2008 @ 21:57#37 matte: Du inser väl själv att man inte behöver vara expert på barn bara för att man råkar ha barn? jag har en bil men kallar mig inte mekaniker för det…..
Och expert på barnpedagogik, jag kan nog tycka att det är helt ok att uttala sig i ämnet "barn och knivar" utan att vara det……
17 augusti 2008 @ 00:41haha…
17 augusti 2008 @ 07:1371: Nja, om du tänker efter en gång till så kommer du nog på att jämförelsen med mekaniker inte riktigt stämmer, en mekaniker jobbar ju rent fysiskt med bilens motor mm. Ungefär som en kirurg jobbar inuti människor. Jag har aldrig talat om föräldrar som kirurger…
17 augusti 2008 @ 17:33Däremot var liknelsen med bilar rätt bra, tänk om det fanns körkort för föräldrar, det skulle behövas ibland…
Battle royal, äntligen i sverige.
17 augusti 2008 @ 18:06#37 Matte: Jag har barn, 2st till och med. Ingen av dem (3 och 9år) skulle jag skicka med en brytbladskniv till skolan/dagis.
18 augusti 2008 @ 10:04Fan vad dumma ni är som inte fattar vad som är kul. Jag skulle DÖ om jag såg någon förskolefröken försöka ha sexåringarna att skära i kartong med kniv. Min bror, som är TOLV, skulle aldrig klara det ens. Han skulle fan amputera alla armar och ben han har på två minuter. Fail även om den bara är till för skärapappermotlinjal-grejen.
18 augusti 2008 @ 17:27Det är ABSURT, och DET är vad som är kul.
75 Hubbe:Håller med dig. Har också 2 st.Dessutom är debatten ganska onödig, vi har knivförbud på allmän plats, då skall man väl inte låta barnen gå omkring med knivar vare sig dom klarar det eller ej…
18 augusti 2008 @ 17:31Vore bättre med en matt kniv (ordvits)
18 augusti 2008 @ 19:26Jag garvar läppen av mig åt #64 Ubbelubb
:-D :-D :-D
19 augusti 2008 @ 16:08Spring inte med stanleykniven!
19 augusti 2008 @ 19:19Om man är less på en lärare eller en klasskamrat kommer den nog väl tillpass…
19 augusti 2008 @ 23:27Nja… vi tröttnade på "dunken" och kull, knivkastning och jaga Johan med kniv var roligare….?
19 augusti 2008 @ 23:59Självklart måste man själv HA barn för att få uttala sig om huruvida det är bra att ungar leker med knivar eller ej. Det är ju ett välkänt faktum att människors IQ ökar när de förökar sig. Ju fler ungar, desto smartare blir man.
Som expert på området säger jag att så länge kniven är rosa och inte blå, är det helt okej. Knivar skadar inte barn, könsbestämda leksaker gör det.
25 augusti 2008 @ 07:57Inte kul alls. Fast jag för min del skulle nog inte ge en sån kniv åt en sexåring. Å andra sidan borde man väl det. Själv började jag ju nog använda moraknivstypen ungefär i den åldern. Såg får man ju också använda i slöjden så ja, varför inte ? Kanske vi blivit lite för överbeskyddande nuförtiden.
27 augusti 2008 @ 18:37Vaaaa-aa?
Fattar inte kulet.
Är det där gula ett öra?
Och det svarta en tejphållare?
Ahaaa!
02 september 2008 @ 09:00Det är ett bygg-ett-gult-psyko kit.
Flera skol kit har en sån kniv med! Den behövs iaf. i vissa Belgiska skolor, när man ska pyssla :P Hadde själv det!
02 september 2008 @ 18:10Bara jag som inte fattar det roliga i det hela? ^o)
03 oktober 2008 @ 21:17HHAHAH 1: KOMMENTAR <3
09 oktober 2008 @ 22:55#62 M, ni sysslade tydligen så mycket med att skära i kartong så ni glömde att lära er att böja verbet "skära"?
#76 Frida, du gjorde den här tittningen rolig, den var väl… okej innan, men jag skrattade som fa-an åt din kommentar! Tack! :D
25 november 2008 @ 22:04