"Per-Åke, fixar du en passande bild till min artikel om nassarna?"
Publicerat den 8 maj, 2008 kl. 09:11 under Skärmdumpar, Tankefel av Damon
- Kommentarer: 94 - Skicka till en vän
Hem | Skicka bilder | Arkiv | Om oss | Rubriktävling | Feed | Tjuvlyssnat.se | Ny: Videon.se
Publicerat den 8 maj, 2008 kl. 09:11 under Skärmdumpar, Tankefel av Damon
- Kommentarer: 94 - Skicka till en vän
© 2007-2008 Tjuvtittat.se | RSS | E-post | Om cookies | Design av Andreas
Allt material är upphovsrättsligt skyddat. Du får gärna citera från sidan, men källan Tjuvtittat.se ska alltid anges tydligt!
Söta grisar! :)
08 maj 2008 @ 09:29hahahahaha! den var bäst!
08 maj 2008 @ 09:29Åh! det luktar är-sverigedemokraterna-nazister-och-rasister
08 maj 2008 @ 09:31-eller-bara-några-snälla-killar-som-gillar-sverige-debatt!
Kan grisar flaxa med öronen?
08 maj 2008 @ 09:44hahaha han i mitten ser nästan ut som en gris!!
08 maj 2008 @ 09:57Föreställer bilden poliserna eller sverigedemokraterna?
08 maj 2008 @ 10:08Jurgs kommentar made my day.
08 maj 2008 @ 10:10ha! det passar ju till både snuten och nazis.
08 maj 2008 @ 10:13Fantastisk rubrik!
08 maj 2008 @ 10:14polis polis potatisgris?
08 maj 2008 @ 10:16Det där är ju fel bild ju !! Måste ha förväxlas, det är ju inga människor.
08 maj 2008 @ 10:19Hehe rubriken..
08 maj 2008 @ 10:24Bara jag som ser en linje ovanför bilden?
Därmed hör ju alltså bilden inte till texten….men det var ju såååå roligt att de fanns på samma sida….eller inte..
Jag röstar rött iaf och denna bild går inte vidare i talang 2008. Men är välkommen att söka igen nästa år.
08 maj 2008 @ 10:27Rubriken gjorde hela skillnaden!
Förtydligar: han till vänster är en Sverigedemokrat, och de två till höger är poliser som bildat kedja.
08 maj 2008 @ 10:41And pigs might fly.
08 maj 2008 @ 11:09Grisarnas konversation:
08 maj 2008 @ 11:09- Nöff.
- Nöff.
- Nöff.
- Nöff, nöff.
- Håll dig till ämnet!
Haha
08 maj 2008 @ 11:52Alltså grisarna var ju till nyheten under, men rubriken var ju kul :)
08 maj 2008 @ 12:00Det är bara roligt om man vet att gris rimmar på polis.
08 maj 2008 @ 12:03Haha XD varför ser man aldrig sånt själv ^^ tur att tjuvtittat finns.
08 maj 2008 @ 12:11Jag tror faktiskt att bilden hör till artikeln under. Jodå. Så är det nog.
08 maj 2008 @ 12:23Tyvärr inte speciellt kul. Lite för tydligt att bilden och texten inte hör ihop.
08 maj 2008 @ 12:31Varför förstår folk inte att när det kommer ett streck, betyder det att artikeln är avbruten. Därför vet man att bilden tillhör artikeln under. Det är liksom inte roligt längre med folk som är korkade och inte fattar sådant.
08 maj 2008 @ 12:40#13 Tord, jag gick in på kommentarerna för att kolla eftersom jag förstod att många skulla vara så tråkiga att de bara måste påpeka att artikeln och bilden egentligen inte hör ihop, Grattis, du var den första.. kan du inte bara leka med tanken att de ska höra ihop? Jag lovar, det är roligare då.. hoppas att du inte så pretto att du är totalt utan humor… Detta gäller även er andra som skriver samma sak..
08 maj 2008 @ 13:00Fy så oförskämt! Mot grisarna.
08 maj 2008 @ 13:08Äntligen börjar man tala om SD´s medlemmar som svin… Kul bild, verkligen.
08 maj 2008 @ 13:32Är det här ifrån uttrycket "Polis, polis, potatisgris kommer ifrån??
08 maj 2008 @ 13:58Ganska likt ändå.
08 maj 2008 @ 14:0120 Nomad: Jag tycker tvärtom, jag. Kan inte tänka mig något som bilden skulle passat bättre till.
08 maj 2008 @ 14:03Haha! Rubriken var nog det mest snabbtänkta och klockrena på mycket länge :D
08 maj 2008 @ 14:09- Hur vet man att en fotbollsspelare är sverigedemokrat?
08 maj 2008 @ 14:20- Han gör en-assist.
Jag tycker den var rolig. Men att så många känner sig tvungna att förklara att bilden faktiskt inte alls hör ihop med artikeln är banne mig ännu roligare.
08 maj 2008 @ 14:34Annapanna:
08 maj 2008 @ 14:42Helt rätt!
När man börjar kalla svin för Sverigedemokrater, då har det gått för långt!
@ Tord:
Bara jag som ser något sjukt ovesäntligt med Tords kommentar?
Därmed gör ju alltså kommentaren ingentting till diskussionen….men det var ju såååå roligt att du kommenterade….eller inte..
…bla bla bla… jag gillar talang 2008 … bla bla bla jag borde ställa mig frågan varför skriver jag detta? … bla bla bla
08 maj 2008 @ 14:44Det är väl självklart att man fattar att bilden och texten _egentligen_ inte hör ihop! Det var väl kul ändå? Tills det kom ett gäng kommentarer som var så torra och präktiga och det dammade runt skärmen.
08 maj 2008 @ 15:02(extra gott betyg till rubriken!)
Marcus, rubriken var inte alls den mest snabbtänkta. Nassar som nassar var i alla fall snabbare…
08 maj 2008 @ 15:37FÖ tycker jag tjuvtittningen var kul, brukar roa mig med att spana efter sånt här, eller artiklar som inte riktigt går ihop. Men ändå sitter bredvid varandra.
Haha sluta tjata om att bilden å rubriken inte hör ihop! Den e ju faktiskt länkad till tankefel. Ja tycker den e grymt rolig vilket fall;)
08 maj 2008 @ 15:46haha "grymt"
Vadå? Nassar som nassar? Klockrent..
08 maj 2008 @ 15:49I ett försök att etablera sig som ett "rumsrent" parti lagom till Europaparlamentsvalet kommer nu Sverigedemokraterna med en hel del valfläsk.
08 maj 2008 @ 15:50Haha, rubriken!!! Gotta love it!
08 maj 2008 @ 16:42#32 So desu: Ord!
08 maj 2008 @ 16:49Haha! Va roliga alla är! Valfläsk!
08 maj 2008 @ 16:53Eftersom alla är så roliga och skäntar så mycket så ska jag också skriva ett skämt! Här kommer skämtet: Vet ni vilka dom största nassarna är? De som sve-nassar
08 maj 2008 @ 17:04Haha, nästan roligare med kommentarerna. Älskar när folk som känner sig lite smartare än alla andra måste påpeka att bild och text faktiskt inte hör ihop. Faktiskt! Ungefär som om ingen annan här fattat det.. :P Det roliga är ju placeringen av bilden och hur det blir när man tar med den i fel sammanhang så att säga..
08 maj 2008 @ 17:25men det är ju så långsökt! under bilden på grisarna står det att många grisar har magsår och lider pga felaktigt foder. man får verkligen vara ute och leta om man ska hitta den här kombinationen, för alla som ser det är det helt naturligt att artikeln och bilden inte hör ihop. och jag ser inte det roliga i att någon är ute och letar efter att skapa roligheter? det är för långsökt för att vara kul. nej fler "riktiga" tjuvtittningar tack!
08 maj 2008 @ 18:25Problemet med folk som "påpekar det uppenbara" är vanligtvis att, som #44 säger, de "känner sig lite smartare än alla andra" trots att de är enormt dumma som tror att ingen annan än dom fattade det roliga. Så är dock inte problemet med denna bild. Det uppenbara i denna tjuvtittning är SÅ tydlig och klart att den inte ens är rolig. Problemet är att det uppenbara förstör det roliga istället för att skapa det. Tjuvtittningen var helt enkel tråkig. Ordvitsar är ännu tråkigare, så Damon förstörde dessutom en tråkig tjuvtittning genom att göra den ännu tråkigare med ännu en ordvitsrubrik.
08 maj 2008 @ 18:29#16 – HAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHA
08 maj 2008 @ 18:38100 spänn på att anna är sverigedemokrat! någon som sätter emot? :P
08 maj 2008 @ 19:35Hahaha! Så roligt med sådana "missar", eh eller grisar.. Ja, kul iaf :P
08 maj 2008 @ 20:12jag tror ju iaf att de e poliser, kisa (eller hur fan de stavas, när man gör kinesögon iaf) och stå på händerna så ser alla ut som poliser, helt sjukt men sant…
08 maj 2008 @ 20:32Nu måste jag faktiskt få den stora äran att klaga.. Främst på Damon, men också på den som skickade in.. För så vitt jag vet så var det inte FREDAGEN DEN 2:E MAJ IGÅR?!?? *Host host* Kolla datumet på skärmdumpen (uppe i mitten/vänster)…..
08 maj 2008 @ 21:57Det är iaf inget tankefel, eftersom det inte var samma person som skrev båda artiklarna, och valde därför inte bilden tillsammans och hur artiklarna skulle placeras. En ordentlig slump bara, och inte särskilt roligt. Och vem fan säger "nassar" nu för tiden??? En uttryck som hämtat från 80-talet.
08 maj 2008 @ 21:58Förlåt jag gillar inte att vara en party pooper men den här var inte kul ! Bilden hör ju inte till den artikeln. Usch o fy. Återigen förlåt
08 maj 2008 @ 22:07Keno #46: Det verkar som att många andra söta inte håller med dig om rubriken…
08 maj 2008 @ 22:35Peter #48: Min tanke exakt ;)
Jet #51: Ja, det var illa att jag gick på vad mejlaren skrev utan att kolla, bättring till nästa gång lovas…[Redaktionen hälsar till Damon: FAIL!]
Det var två grisar som var ute och spatserade i den fina vårsolen som grisar gärna gör. Den ena grisen kände sig lite pratsam och utbrast:
09 maj 2008 @ 06:45– "Nöff."
Varpå den andra förvånat svarade:
- "Det där tänkte ju jag säga…"
Denna tjuvtittningen var verkligen dalig! SD ar inga nazister, och det har visar ju bara hur daliga folks allmanbildning egentligen ar. Grattis till alla 300+ som rostade att det har var roligt.
09 maj 2008 @ 06:5055: Har du aldrig hört polis polis potatis gris?
09 maj 2008 @ 08:39Jag tror att #55 Johnny är smygrasse.
09 maj 2008 @ 09:23Peter #48: Jag såg bilden som mobiliserande poliser, så jag skulle kunna sätta emot. Anna lika väl vara med i nationella förstärkningsstyrkan. :)
"Nationella förstärkningsstyrkan" klingar för övrigt lite konstigt i sammanhanget, tycker jag. Men jag är nyvaken och trött och då blir det lätt att övertolka detaljer…
09 maj 2008 @ 10:20Hur kom du som gör denna sida på att skriva om SD?
Hur fan kommer de in i bilden??? Vad har de med grisar att göra?
Bilden ser, i mitt tycke, mer ut att ha med sossarna att göra. Sätt en slöja på en av grisarna, så är det ju muslim.mona upp i dagen!
09 maj 2008 @ 10:39#56 Johnny: Nej det vet ju aalla att de bara är nationalsocialister. Det är en helt ennan grej…
09 maj 2008 @ 10:48#56 Johnny: Läs SD:s partiprogram. Deras föreslagna politik mot facket och arbetarrörelsen är i princip identisk med vad Mussolinis fascister snackade om innan de tog makten i Italien.
Läs på lite snälla
09 maj 2008 @ 11:25Vadå tankefel? Tankerätt!
09 maj 2008 @ 14:56Da blev man forklarad smygrasse sa fort man sager att SD inte ar nazister eller nationalsocialister. Annu ett poang at de kunskapsfattiga. Las pa och kom tillbaka nar ni faktiskt satt er in i amnet…
09 maj 2008 @ 15:43# 62 Johnny: Nej, det är ju faktiskt så att SD bara är smygrassar. Original-SD (på 30/40-talet) var däremot äkta nazister.
09 maj 2008 @ 16:22HAHAHA vilka söta "poliser" :)
09 maj 2008 @ 16:28Jag måste säga att jag står bakom (#56 #62) Johnny om detta. Det tyder på grav ovetskap att kalla honom för smygrasse eller att SD skulle ha något med nationalsocialism att göra. *suck* fy på er!
"Sverigedemokrater i de sydligare delarna av vårt land samlades under nationaldagen vid Skånes djurpark för en trevlig dag med likasinnade"…
09 maj 2008 @ 17:28Taget från SD:s hemsida.
Johnny: Är det inte ganska okunnigt att skilja mellan nationalsocialist och nazist också? Nationalsocialist är nazist fullt utläst.
09 maj 2008 @ 19:25Till #48 och #59:
nej, anna är pacifistisk miljöpartist och judinna, så ni har fel båda två :P
tjuvtittningen var fortfarande tråkig!
10 maj 2008 @ 09:48Fy så taskigt mot grisarna. Jag tror inte att de vill bli sammankopplade med rassar…
10 maj 2008 @ 15:38Poliser kallas pigs på engelska. Jag antar att det ska vara pigs och nassar inte potatisgris och nassar.
10 maj 2008 @ 20:31Ja, jag kände att det bara var en tidsfråga innan folk skulle börja diskutera politik.
11 maj 2008 @ 10:36På YouTube blir det ju alltid så om någon lägger upp ett litet filmklipp med typ Linda Bengtzing och Eva Braun. Kommentarerna handlar inte om filmklippet utan bara om små tolvåringar som drömmer om epatraktorer och skriver att "SD är bra" "negrer är farliga".
@ Johhny
Jag förstår dig, fullt ut. Så fort man öppnar käften om SD och "försvarar" dem så blir man stämplad som rasist/fascist/jag vet inte vad. Säger ju något om PKismen i Sverige idag.
Och dagens roligaste kommentar går till #65, Das Boot. "Original-SD (på 30/40-talet) var däremot äkta nazister." Problemet däri ligger ju att SD bildades 1988. Varför startade de inte ett parti på 30/40-talet istället då?
11 maj 2008 @ 11:18Vad är egentligen en potatisgris?
11 maj 2008 @ 13:38Jag tror att den där sidan definitivt var utformad med glimten i ögat. Det är inte samma artikel, nej, men bilden kanske ligger under för att det ser lite roligt ut för de som tänker så?
Ah, whatever.
11 maj 2008 @ 15:31Marko&Johnny; Håller med er helt och hållet. Förstår mig inte på folk längre.
För övrigt; SD är "tyvärr" inte nazister någonstans. Hade ni anklagat ND, då hade jag varit med, men nu var det SD vi pratade om, och då blev diskussionen helt plöstligt ganska löjlig.
11 maj 2008 @ 15:35SD är ju inga nazister, men de är ju helt klart främlingsfientliga. Det kan man ju inte förneka.
Fan, nu börjar jag också dra igång en off-topic debatt om politik. Skrev ju förut att jag hatar sånna.
Jaja.
Den där bilden var ju från GP, och just i dagarna skrev GP en jäkla massa sidor om Sverigemokraternas politik.
11 maj 2008 @ 21:31Synd bara att bilden egentligen hör ihop med en annan artikel…
11 maj 2008 @ 21:44Jag såg en liknande sak där det stod: "Nattens händelser i korthet – Stöldförsök och försvunnen kvinna", i artikeln under så fanns det en bild från Scans huvudentré… Jag tog ett screenshot och tänkte ladda upp den, men eftersom jag inte gillar när man "skapar" sina egna tjuvtittningar så gjorde jag aldrig det…
# 73 Marko: Nu syftade ju jag som sagt på original-SD. Det jag snackar om är alltså nazistiska Sicherheitsdienst, som bildades 1932 och leddes av Heydrich under större delen av kriget. Frågor på det?
12 maj 2008 @ 00:11#79 Das Boot:
Sicheheitsdienst har ju ingenting att gora med Sverigedemokraterna, sa hur lyckades du blanda ihop dem tva? "SD" var ju en underrattelsetjanst under WW2, och Sverigedemokraterna ar ju ett nutida politiskt parti.
12 maj 2008 @ 02:15# 80 Johnny: Jag har inte minsta problem med att hålla isär de båda. Som jag skrev redan i första inlägget: Nuvarande SD är bara smyg-rassar. Original-SD var äkta nazister. Det som kan krångla till det hela är att nuvarande SD har haft en hel del medlemmar och förtroendevalda som har kopplingar till naziströrelser. Men ännu så länge ser jag skillnaden.
12 maj 2008 @ 21:39Ehh… Undrar om jag e den ENDA som fattar…
Vem fan sätter Bilden innan rubriken på en artikel??
Visst det finns ett streck under texten och jag är säker på att bilden inte hör till artikeln, MEN man sätter väl inte bilden över rubriken i en artikel så frågan är…:
HAR DE INTE SATT IN BILDEN FEL?? O_o NI FÖRVIRRAR MIG SÅ ATT JAG BRYTER IHOP!!!! AARGH!!
Eller så *pust* Har det ni säger en poäng *puh*… Det kanske bara var en bildtext och ingen artikel under grisarna? O_o
12 maj 2008 @ 21:43Extremt löjlig bild, skulle ni visa en likadan bild ifall det stod Vänsterpartiet eller Socialdemokraterna?
12 maj 2008 @ 22:50#81 Das Boot:
Nar du sager att "Nuvarande SD" ar smygrassar och "Original-SD" var akta nazister, sa forsoker du ju skapa en lank mellan dem tva… Problemet ar att de har absolut inget att gora med varandra. Bara for att Sicheheitsdienst forkortas SD, sa har de anda ingen anknytning till varandra. Du kunde lika garna ha sagt nuvarande SD och SS, och aven de har ingenting med Sverigedemokraterna att gora… overhuvudtaget.
13 maj 2008 @ 00:44# 84 Johnny: Lustigt att du blir så angelägen om att dementera "länken" mellan SD och SD. Om du läser mina inlägg en gång till ser du att jag varje gång pekat på en skillnad mellan Sverigedemokraterna och Sicherheitsdiens. Det är du som gör kopplingen. Däremot är det ett välbelagt faktum att nuvarande SD har sitt ursprung i BSS och haft ett antal aktiva inom sina led som haft egna förbindelser med nazistiska organisationer. Dock inte med original-SD, såvitt jag vet.
13 maj 2008 @ 08:18#85 Das Boot: Det ar ju du som drar upp helt irrelevanta saker i sammanhanget. Du far ju garna sluta kalla Sicherheitsdiens for "Original-SD", du forsoker ju medvetet anknyta Sverigedemokraterna med Sicherheitsdiens. Fraga vilken svenskalarare som helst, och de skulle bekrafta vad jag sager.
13 maj 2008 @ 16:43Johnny: Det här verkar vara hemskt känsligt för dig av någon anledning. Därför ska det här bli mitt sista inlägg i den här frågan (om jag inte blir direkt angripen, för då återkommer jag).
Jag vet inte varför du skulle bli gladare av att jag övergick till att kalla Sicherheitsdienst för SD (som de faktiskt hette, fråga vilken historielärare som helst) i en diskussion där dagens SD (Sverigedemokraterna) är inblandat. Vore inte risken för sammanblandning ganska stor då?
Hittills har du inte någonstans haft något argument mot det jag faktiskt skrivit. I stället argumenterar du om något helt annat. Den typen av debatt kan funka om den inte genomskådas. Men jag går inte på det.
13 maj 2008 @ 18:40Das Boot:
Saken ar ju den att jag har inte ens argumenterat mot ditt pastaende om Sverigedemokraterna, utan snarare mot ditt irrelevanta inblandade av Sicherheitsdienst. Det vore ungefar som att ha en politiksdebatt i TV, och helt plotsligt borja prata om hur roligt du och polarna hade det pa krogen i helgen. Kan du gora det? Jovisst. Borde du gora det? Knappast. I stallet verkar du medvetet koppla Sverigedemokraterna till Nazisterna, vilken aven Marko (och jag) sag pa en gang.
Nu till ditt pastaende om Sverigedemokraterna. Du sa att de ar smyg-rasister. Mitt svar ar: Blir man automatiskt rasist om man tycker att dagens invandrarpolitik ar helt at skogen? Det ar kommentarer som dina som gor att dagens politiker inte ens vagar ta upp invandrarfragan. Och det i sin tur, resulterar i att Sverigedemokraterna, som det enda partiet i Sverige som ens tar upp till diskussion, vinner roster. Ar det en bra sak? Det har vi nog alla varan egen asikt om. Jag tycker i alla fall att folk inte bor kalla andra for smyg-rasister, enbart for att man inte gillar dagens flyktingpolitik.
14 maj 2008 @ 03:06Damon #54: "Jet #51: Ja, det var illa att jag gick på vad mejlaren skrev utan att kolla, bättring till nästa gång lovas…"
Får en känsla av att du inte gick på vad mailaren skrev. ;-)
Citerar här vad det stod i mailet:
Hej, bifogar en screenshot från gp.se förstasida i fredags."
14 maj 2008 @ 14:49Mejlaren: Ber hemskt mycket om ursäkt, det var mitt fel ser jag nu när jag dubbelkollar! Det här var en torsdag, och jag fick fredag att bli igår, på nåt konstigt vänster! Shame on me…
14 maj 2008 @ 15:16Det där måste vara medvetet. Och jävligt kul.
18 maj 2008 @ 16:54jag håller med #13.. däremot undrar jag vad nationella förstärkningsstyrkan är…
06 augusti 2008 @ 10:39@ #52 Anna.
"Nassar" används väldigt ofta och av många fortfarande.
Förstod dock att det skulle bli debatt runt denna.
Massa SDare som ville visa sig smarta och försöka försvara sig själva.
Synd för dem att de snarare visar sig dumma genom att ta strid på humorsida. Det är lite som vissa kristnas spel över "Da vinci-koden" och deras stora behov av att påpeka att fiction-boken inte är fakta-bok.
Något alla intelligenta människor redan visste.
27 november 2008 @ 03:12#88 Johnny (komik att du skrev på 88)
Att ens försöka dölja SD's koppling till den svenska naziströrelsen är inte annat än korkat.
Sverigedemokraterna stog under 90-talet för en stor del av den svenska nazistiska rörelsen. De stog för "Bevara sverige svenskt" kampanjerna under 90-talet. Något de fortsatt på från tiden då de fortfarande hette Bevara Sverige svenskt.
Enda skillnaden idag är att SD och dess medlemmar i ett näst intill fanatiskt maner försöker dölja sina sanna åsikter.
Gång på gång kommer nazister inom SD fram i media och endast då (även fast dessa individers åsikter och handlingar vart kända av partiet) blir de utsparkade. Som ett patetiskt försök till att dölja partiets grunder.
Jag kan nämna nazister som på rak arm suttit och sitter för SD på kommunpolitisk nivå.
SD's ordförande i Gävle är straffad för bland annat misshandel tillsammans med medlemmar ur NSF(Nationalsocialistisk Front). Personer som han fortfarande umgås med. En annan högt uppsatt individ i SD Gävle blev nyligen utsparkad efter att media fått tag i att han donerat pengar till öppet nazistiska organisationer och hjälporganisationer. Information som SD sedan länge hade, men såläne media och svenska folket inte vet något så finns inget intresse att förhindra eller utesluta dessa individer.
SD är ett rasistiskt och nazistiskt parti som har som främsta mål idag att föra svenska folket bakom ljuset och lura dem till att tro annat.
27 november 2008 @ 03:24