Hem | Skicka bilder | Arkiv | Om oss | Rubriktävling | Feed | Tjuvlyssnat.se | Ny: Videon.se

Kravlistor för potentiella kunder är årets nyhet i handeln

Utanför en tatueringssalong i Lidköping

Regler för kunder som vill tatuera sig

Cred: Anton

Kommentarer (110)

Skriv en kommentar

  1. Gustav skriver:

    Roligast var "under 8" ;D

    28 mars 2008 @ 10:16
  2. Pryl skriver:

    Jag känner igen den där, och den sitter utanför en tatueringssalong i Lidköping, fast vad vet jag? Linköping kanske också har en ^^

    28 mars 2008 @ 10:20
  3. jurg skriver:

    nr 1 och 3 tar ju ut varandra. alla under 8 är fula.

    28 mars 2008 @ 10:56
  4. jurg skriver:

    förresten tror jag de ljuger. jag var sex år gammal, helt nerdrogad och barfota, och jag fick ändå göra ett fint "WTF" över hela ryggen. Något ska man ju göra liksom.

    28 mars 2008 @ 10:58
  5. Malin skriver:

    .. men dagen då du fyller 9 är du välkommen att göra vad du vill med din kropp!

    28 mars 2008 @ 11:11
  6. Andreas skriver:

    Helt rätt, Lidköping ska det vara. Korrigerar!

    28 mars 2008 @ 11:18
  7. Ronnie skriver:

    De va ju inte så Inclusiv

    28 mars 2008 @ 11:19
  8. Howling skriver:

    Det var inte mycket rätt där =( får väll söka mig till nått annat ställe =)

    28 mars 2008 @ 11:27
  9. Alma skriver:

    kul =D

    28 mars 2008 @ 11:28
  10. Ubbelubb skriver:

    Undrar om ägaren har släkt i Hyderabad?

    28 mars 2008 @ 11:33
  11. Mymmeli skriver:

    Man får väl istället glädjas åt de fula som har barn. Score.

    28 mars 2008 @ 11:44
  12. Metal skriver:

    Oförskämd med barn får man inte vara heller… där ryker mina chanser. Efter åtta år som förskollärare, tål jag inte att se de små gnomerna.

    28 mars 2008 @ 11:49
  13. RamiP3 skriver:

    Undras vad deras definition av "ful" är…

    28 mars 2008 @ 11:55
  14. Martin skriver:

    För de som inte har insett det redan så är det nån som har ändrat deras kravtavla. Det ska givetvis vara "Full" och "18"

    28 mars 2008 @ 12:02
  15. barasara skriver:

    tror iofs att det stod full från början, men det kan ju gå på ett ut, fylla brukar inte göra utseendet såå mycket bättre bara enligt en själv isf 8-)

    28 mars 2008 @ 12:06
  16. tjuvtittaren skriver:

    #11, antagligen är det någon som har haft kul och suddat ut ett L, vilket det då skulle vara Full som är ordet. Är iaf vad jag tror :)

    28 mars 2008 @ 12:10
  17. Madde skriver:

    Man ser ju att det har stått full och under 18.
    Men den var jävligt rolig ändå.:D

    28 mars 2008 @ 12:15
  18. hoho skriver:

    Det ska stå full och 18 juee

    28 mars 2008 @ 12:22
  19. jurg skriver:

    hahahaha det ska stå full och 18. haha så dumt. fattar ni? för er som inte förstår så förklarar jag det nu. så himla knasigt! de har ÄNDRAT på skylten haha!

    28 mars 2008 @ 12:29
  20. En som inte kan skriva skriver:

    Jo det var kul som fan.

    28 mars 2008 @ 12:38
  21. Nixxon skriver:

    Åh, vad snällt att somliga tar sig tid att FÖRKLARA att vissa bokstäver/siffror är utsuddade. För det var ju vääldigt svårt att fatta. Smartypants…

    28 mars 2008 @ 12:40
  22. sonia skriver:

    jätteroligt :) men jag fattar inte att vissa faktiskt inte har hjärnkapacitet nog att förstå att "ful" egentligen står för "full" och "8" för "18". haha antingen är ni för fulla eller under 8, ni som inte fattar, vad vet jag..så, nu har minst tre pers förklarat hur det ligger till. fyll nu tråden med nåt mer intelligent

    28 mars 2008 @ 12:50
  23. axel skriver:

    tycker skylten var rätt kul oavsett dom små editeringarna.

    28 mars 2008 @ 13:04
  24. Ronnie skriver:

    And The Jurg scores!! Nu fattas det bara att kalle träder in och ger oss en tydlig förklaring av hur vi ska uppfatta skylten.

    28 mars 2008 @ 13:14
  25. Heithinn skriver:

    Är det bara jag som börjar tröttna på skyltar som folk ändrat lite på för att göra dem roliga? Det är inte kul hur många gånger som helst, och Tjuvtittat.se är tyvärr snart uppe i antalet "hur många gånger som helst" när det gäller den här sortens bilder. *Gäspar.*

    28 mars 2008 @ 13:20
  26. Jonka skriver:

    det skall alltså stå 38 och folklig, o är ju lätt att göra till u och resten är borta

    28 mars 2008 @ 13:41
  27. Babybacon skriver:

    Tänkte bara förklara att de fattas ett L på ful och en 1:a på 8a. Nu ska jag klappa mig på axeln och gratta mig själv att jag lyckades informera alla FÖRST. Sen när jag kommer hem ska jag dricka skumpa för att hylla min intelligens. Känns så bra att vara den enda i världen som är smart nog att se en sådan miss…

    28 mars 2008 @ 13:51
  28. Happymealungen skriver:

    klart man inte får vara full, blir ju lite bläck på bläcka så att säga.

    28 mars 2008 @ 13:56
  29. Happymealungen skriver:

    Dessutom var nog skyltsabotören både under 18 och full. Genom detta dåd kunde gärningsmannen alltså gadda sig. (jag tror det blev en alanyatribal).

    28 mars 2008 @ 14:09
  30. :) skriver:

    tack jurg jag förstod först inte. men hur kunde du då komma in när du var 6 år? :S

    28 mars 2008 @ 14:11
  31. Dr Teröd skriver:

    Det är inte helt omöjligt att någon har bearbetat bilden i ett bildbehandlingsprogram.

    28 mars 2008 @ 14:47
  32. Slaeshjag skriver:

    Men full kan det väl ändå inte vara, drogpåverkad och full är ju samma sak =O

    28 mars 2008 @ 14:54
  33. Tomas skriver:

    Jo, när jag först bilden så blev man ju irriterad på "ful", en bild där det roliga är något som nån skoj-ligist småjävligt har ändrat.. ja en sån bild hör inte hemma på tjuvtittat.
    Punkt nummer två var inte speciell heller och när jag såg punkten där nån tagit bort 1an började jag tappa hoppet. Vilken tur att de sista punkterna var roliga :) Vilken räddning. Jag gick från arg till glad på en sekund.

    och #31 Slaeshjag! Drogpåverkad och full är nog inte riktigt samma sak.. Jag tror du måste rätta till din implikationspilar

    28 mars 2008 @ 15:05
  34. Annchen skriver:

    Det går ihop ganska bra. Är man pank har man inte råd med skor och då blir man smutsig och luktar illa när man går runt barfota. Särskilt om man är gravid sjuåring, de är ju rätt oförskämda, särskilt när de är höga på droger. Och fula.

    Men som tur var har man iaf en chans att bättra sig och komma tillbaka. Tatueraren vänder andra kinden till! :)

    28 mars 2008 @ 15:05
  35. Bruse skriver:

    Jag är ovan vid tatuering, är jag inte heller välkommen då?

    28 mars 2008 @ 15:06
  36. Stinkis skriver:

    Haha tycker att Illaluktande var roligast :)

    28 mars 2008 @ 15:09
  37. Shopping Bitch skriver:

    …så händer vad då?

    28 mars 2008 @ 15:19
  38. Oxido skriver:

    #4 Jurg: fyfan vad likt, Nästan exakt samma sak hände mig, fast dom skrev FTW istället.

    #33 Thomas: Jag tror alkohol räknas in i kategorin droger, om än inte gruppen narkotika. Då räknas full som drogpåverkad.

    28 mars 2008 @ 15:38
  39. Andreas skriver:

    #31 – Dr Teröd: Originalbilden är 10 megapixel stor och har riktigt bra kvalitet, och jag hittade inte något i den som kunde antyda att bilden var "bearbetad". Om du kan hitta något i den här förminskade och hårt komprimerade versionen så säg gärna vad det handlar om. Annars är det omotiverat fejkgnäll, och sådant städar vi bort.

    28 mars 2008 @ 15:41
  40. Nikky skriver:

    bha..
    jagsom tänkte mig att mian barn skulle tattueras på sin 7års dag :P

    28 mars 2008 @ 15:48
  41. Halloj skriver:

    Varför får man inte tatueras om man är barfota?

    28 mars 2008 @ 15:57
  42. Halloj skriver:

    Varför får man inte tatueras om man är barfota?

    28 mars 2008 @ 15:57
  43. seabstian skriver:

    33 Tomas: Alkohol är klassad som en drog. Därmed är full och drogpåverkad detsamma när det rör alkohol. BTW så klassas Alkohol som farligare än Ecstacy….

    28 mars 2008 @ 16:07
  44. Rille skriver:

    Börjar också bli less på alla modifierade skyltar. Jag menar, det är lite som att ta en bild på en skylt o editera den lite sen skicka in den.

    28 mars 2008 @ 16:12
  45. Therese skriver:

    Jurg: Jag är kär i dig!

    28 mars 2008 @ 16:22
  46. Lottis skriver:

    vart e den i lidköping? ja har inte sett den fast än ja bor där … ja vill kolla på den å se den i verkligheten :P

    28 mars 2008 @ 17:22
  47. kurt skriver:

    19# hahahah jurg där måste jag faktiskt erkänna att du va lite kul:p

    28 mars 2008 @ 18:21
  48. Leffe skriver:

    @sebastian, haha vem är det som klassar alkohol som farligare än ecstasy? du och dina rave-polare eller?

    28 mars 2008 @ 18:25
  49. Jens skriver:

    Superduperlattjo!! Ho ho!

    En gång såg jag några som hade kluddat dit prickar på varning för fartguppsslylten. Hajar ni?? Bröstvårtor! HA HA. En polare till mig ( inte så bra polare, vi har samma inredningskonsult( sa att han hade sett några andra killar som jag inte känner som hade tagit bort j:et på en Fittjaskylt! Hajar ni?? Fi##a!! HA HA!!

    Nu ska jag ut sudda ut rygg och skriva skägg på resturangen runt hörnets menytavla. Hajar ni!!?
    Skäggbiff!! Givet att jag tar med mig mobben och tar en bild!

    Keep em coming Damon and Andreas. You do a bang up jobb!!!

    28 mars 2008 @ 18:28
  50. kurt skriver:

    @leffe, det är sant, det är fler som dör av alkohol, börjar bli trött på att alltid ha rätt nu:p

    28 mars 2008 @ 18:28
  51. exige skriver:

    skäggbiff e fint e fredagkväll….

    28 mars 2008 @ 19:34
  52. Adam skriver:

    Jag tycker att "oförskämd" var den bästa punkten.

    28 mars 2008 @ 20:26
  53. NellyOnly skriver:

    Haha, den är ju så gammal!
    Lite kul att grabbarna på studion inte har bytt ut den än, har ju stått så skitlänge!:D

    28 mars 2008 @ 20:53
  54. Amandah skriver:

    13: Det ska ju stå Full och inte ful. x)

    28 mars 2008 @ 20:54
  55. NellyOnly skriver:

    @46 Lottis: Margretelund, vid ica, eller f.d MatMagasinet, bredvid pizzeria Miami.

    28 mars 2008 @ 20:55
  56. looney skriver:

    men om man vill tatuera in ngt på fotsulan då? måste det göras rakt igenom strumpan??? eftersom man inte får vara barfota? tror inte Alan Rickmans i Blowdry tatuering skulle blivit så fin med en tubsocka mellan gadden o skinnet om man säger så.

    28 mars 2008 @ 21:07
  57. Meli skriver:

    Hmpf, barfota?

    28 mars 2008 @ 21:41
  58. Diana skriver:

    Jurg: "Hahaha"

    28 mars 2008 @ 22:27
  59. Ced skriver:

    När ska Sverige lära sig skillnaden mellan Lidköping och Linköping?
    Lidköping är det enda rätta. Humor har vi också :)

    28 mars 2008 @ 23:42
  60. Leffe skriver:

    @kurt, det är fler människor i sverige som dör av knivhugg än av skjutvapen också men det betyder inte att en morakniv är farligare än en AK4.

    29 mars 2008 @ 00:27
  61. Ota skriver:

    Ha, första tjuvtittningen/lyssningen från lidköping hittils tror jag, äntligen :D Härligt att se den bästa skylten på den sidan av stan, den har framkallat flera asgarv =)

    29 mars 2008 @ 01:02
  62. kurt skriver:

    @leffe, jo klart den är. Om det är fler som har dött utav en kniv som måste den ju helt enkelt vara farligare än en AK-47 som de så fint heter och inte AK4!!!!

    29 mars 2008 @ 01:17
  63. GurkeBurke skriver:

    Konstigt att det finns en förklara det självklarare till varje bild eller tjuvlyssning!

    29 mars 2008 @ 01:50
  64. GurkeBurke skriver:

    ÄR sonia ironisk???

    29 mars 2008 @ 01:52
  65. Matte. skriver:

    Hoppas att dessa regler gäller för tatuerarna också.
    Jag vill inte gå och bli gaddad av en drogpåverkad,illaluktande,smutsig eller oförskämd tatuerare! ;-)

    29 mars 2008 @ 03:25
  66. jurg skriver:

    therese: vad glad jag blir!
    kurt: haha det var som sjutton. även solen har fläckar tydligen.

    29 mars 2008 @ 09:56
  67. sommarsnö skriver:

    Jag kommer antagligen få halva världen efter mig nu, men jag tänker ändå skriva att: förf*an, hur kan nån ens så mycket som le åt jurgs inlägg? Jag har följt tjuvtittat och tjuvlyssnat i ett år, och han har inte skrivit Ett enda vettigt inlägg, bara kritiserat massa folk, och hans svarta humor ligger way below "bra". Grabben är förmodligen 15 år max. Suck.

    29 mars 2008 @ 11:01
  68. Tirim skriver:

    #65 Matte. : Jag håller med till 100%! :)

    29 mars 2008 @ 13:14
  69. jurg skriver:

    sommarsnö: 26 för en månad sedan. jag tar 15 som en komplimang! har inte för vana att kritisera folk, mest skriva fakta från diverse statistik och böcker jag har samlat under mina trampbilsfärder. Du behöver absolut inte skratta åt mina kommentarer, men inte heller bli arg på de som gör det. Förstår inte vad Way below betyder, men jag antar att det är utländska för "högt över", så det tackar jag för. Ha det bra, en säl kommer på posten!

    29 mars 2008 @ 16:09
  70. jurg skriver:

    sen kan man ju tycka att nu när det finns såna tråkmånsar som jag så är det skönt att det finns såna glädjespridare som du!

    29 mars 2008 @ 16:23
  71. Carolina skriver:

    # 22 kanske det var du som var full lr under åtta? Du tror inte att de tidigare som skrev att det var kul med "under åtta" och "ful" också förstod vad det egentligen skulle vara? Att det inte skulle stå så egentligen gör ju inte att det hela absolut inte kan vara kul iaf…

    29 mars 2008 @ 16:34
  72. Linda skriver:

    den hade vart skit kul, om jag inte hade sett den ett par hundra gånger i verkligheten redan..

    29 mars 2008 @ 17:05
  73. kami skriver:

    Jobbigt om man är ful…allt annat går ju att ändra på listan. Är man ful så är man, liksom (ja jag vet att det ska stå "full" egentligen men wtf :P)

    29 mars 2008 @ 18:03
  74. Daniel skriver:

    #62 Kurt: AK-47 och AK4 är två olika vapen. Båda är förvisso automatkarbiner men AK4 är svenska arméns beteckning på något belgiskt vapen och där står AK för automatkarbin. AK-47 heter så, även i länder där automatkarbin inte heter automatkarbin… Smartass!

    29 mars 2008 @ 18:31
  75. sara skriver:

    Jag tycker det roligaste med det hela är att så otroligt många har förklarat att det skulle stå full och 18.
    sååå tröga besökare tror jag faktiskt inte att tjuvtittat har ^^,

    29 mars 2008 @ 18:33
  76. Thezz skriver:

    Det är härligt när folk som inte förstår ironi försöker förklara för dom som "inte förstååår"..

    29 mars 2008 @ 19:02
  77. Juliia skriver:

    bara så att alla vet,
    bilden är inte redigerad, det står faktiskt så.
    lidköping (Y)

    29 mars 2008 @ 19:24
  78. Anton "Aba" (Fotografen) skriver:

    Jag kan intyga på att bilden INTE är redigerad! och det gör jag pga av att det är JAG som har tagit den. Så jag lovar fullt ut att skylten ser ut så i verkligheten :)
    Dock är det tyvärr så (som vissa så smidigt redan har listat ut) att någon/några har varit och skrapar bort lite bokstäver på den.. Lite sorgligt det för den hade ju faktiskt varit roligare om det hade stått så som det gör nu från början ^^,

    #61 Ota: Det finns fler tvuvtittningar/tjyvlyssningar ifrån Lidköping.. flera stycken faktiskt :)

    29 mars 2008 @ 20:07
  79. andreas skriver:

    #61 Ota, som fotografen säger så finns det fler, testa sökfunktionen :)..

    Klart det ska stå ful egentligen, det håller Skövdebor borta!

    29 mars 2008 @ 22:06
  80. Maxburgaren skriver:

    Drog är ett av de mest subjektiva orden som finns. Otroligt många tolkningar så det är ingen idé att diskutera

    29 mars 2008 @ 23:45
  81. Tobbe skriver:

    Hur kan det komma sig att det alltid finns folk som bråkar över något på varenda tjuvlyssning/tittning?
    Jag förstår ärligt talat inte,dom måste ju leva skithemska liv om dom tycker det är givande att skälla ut folk på internet…

    30 mars 2008 @ 00:46
  82. Aurosia skriver:

    Mahaha.
    Men varför inte om man är gravid? Ska man snubbla på piercingsmaskinen (?) och krossda barnet eller vadå?

    30 mars 2008 @ 00:57
  83. Lilla jag skriver:

    Ja, varenda Lidköpingsbo som har sett den där skylten kan intyga att den inte är fejk. Säkraste sättet att få något sådant verifierat är att ta en bild på något i en småstad, varenda person som bor där och någon gång besöker Tjuvtittat lär skrika högt om det inte stämmer, eller som i det här fallet skrika högt om någon falskeligen anklagar en bild för att vara fejk. Det råkar liksom vara så här att det är inte lika lätt att fejka en tjuvtittning av en skylt som att fejka en tjuvlyssning, jag vågar påstå att det förra är i princip omöjligt.

    Och ja, den skylten såg ut så vid fototillfället, den har sett ut så ett rätt bra tag, men som fotografen säger hade den varit ännu roligare om folk inte skrapat bort ett l och en 1a. Men men, vad kan man förvänta sig av en stad som gillar att lägga till en extra bokstav på namnet på ån som flyter genom den…

    30 mars 2008 @ 04:50
  84. Lilla jag skriver:

    Kanske ska tillägga att jag var där när denna bild togs

    30 mars 2008 @ 04:51
  85. Johan skriver:

    Aurosia: en gissning skulle kunna vara att det är ett dumt tillfälle att göra sig mer mottaglig för infektioner.

    //JJ

    30 mars 2008 @ 12:54
  86. Misse skriver:

    #85: En annan gissning är att det handlar om att gravida kvinnor tenderar att ändra kroppsform en hel del, både under och efter graviditeten (och det gäller inte bara magen, även om det givetvis är den största förändringen). Huden är ju rätt elastisk och anpassar sig efter förändringarna, och det är alltså ett rätt olämpligt tillfälle att göra en tatuering, eftersom risken är stor att den är helt sned några månader senare. Rimligen är detta inte ett problem på alla vanliga ställen att sätta tatueringar, men "vänta till efter graviditeten" torde tjäna som en god och enkel tumregel.

    30 mars 2008 @ 15:11
  87. lisa skriver:

    Håller med #59 att folk borde lära sig skillnaden mellan lidköping och linköping! Haha den här är ju grym!

    30 mars 2008 @ 18:46
  88. Tomas skriver:

    #38 och #43: Jag vet att alkohol är en drog. Det jag skrev var bara att alkohol och droger inte är samma sak, precis som hundar och pudlar inte är samma sak.
    Det är implikation- och ekvivalensbegreppen som blandats ihop.

    30 mars 2008 @ 19:32
  89. sommarsnö skriver:

    #69 Jurg: Mm, det är utländska, jag är lärare i det språket och det betyder 'under', men bra gissat att det är en preposition.
    Men faktiskt; grattis! Dina vettiga poster är nu uppe i 1! Way to go, lycka till!

    30 mars 2008 @ 20:12
  90. A skriver:

    Uppenbart att det har stått "full" och "18"..

    30 mars 2008 @ 21:04
  91. Matte. skriver:

    Nr "88" Så om man ska gå in någonstans där som står "Hund får ej medtagas",så berör det förbudet alltså inte alla raser? ;-)

    31 mars 2008 @ 01:50
  92. Leffe skriver:

    @74 daniel. Nästan rätt. AK4 är det svenska versionen av tyska Heckler & Koch G3(gewehr 3)
    Du tänker nog på AK5 som är den svenska varianten av det belgiska FNC 80.

    AK47 heter ju ak47 i hela världen och har fått sitt namn från sin skapare Michail Kalasjnikov.
    AK47 står för Automat Kalashnikov – 47 där 47 står för det årtal då vapnet blev färdigutvecklat(1947)

    31 mars 2008 @ 05:19
  93. korvbussen skriver:

    det e en fin skylt…precis brevid en ab lidköpings många bra pizzerior:P

    31 mars 2008 @ 09:24
  94. Jurgfan skriver:

    Hahahaha, jag måste bara säga att jurg är så himla rolig! Det känns liksom som att han har gjort det här med att säga en sak och mena tvärtom till sin grej. Han borde fan bli komiker, han skulle vara helt originell! Som han Björn Gustafsson! Har ni hört talas om honom? Så JÄKLA rolig alltså. En gång såg jag ett klipp på Youtube när han pratar om WoW. Grymt kul. Hahahaha… Kolla in honom alltså! Jag tror att han är med i parlamentet eller så… Det borde fan Jurg också vara! Han är så jävla grym!!

    31 mars 2008 @ 14:44
  95. Tomas skriver:

    91… nej, så blir det inte :) utan: Går man in på ett ställe där det står pudel får ej medtagas så får man ta med sig en rotweiler.

    Ska man gå in på ett ställe med alkoholförbud så innebär inte det att man inte får röka. (fast man brukar väl iofs inte få röka ändå på såna ställen).

    31 mars 2008 @ 15:27
  96. Sara skriver:

    Skylten är väl smart – håller förhoppningsvis oönskade kunder borta. Lite pinsamt dock är att en del försöker "skryta" med att de sett skylten IRL. Det är det ju liksom ganska många som har… hade den varit alldeles särskilt märkvärdig hade man nog kunnat köpa t-shirts och kaffemuggar i en närbelägen gift-shop, men vad vet väl jag?

    01 april 2008 @ 03:47
  97. tove skriver:

    Jag tänkte klaga och säga vadå, sådär gör de överallt, det hänger en sån i Lidköping med precis samma "fel". Sen såg jag attd et var den.

    Så jag backar undan lite diskret och kastar skitmycket strumpor omkring mig.

    01 april 2008 @ 13:42
  98. kurt skriver:

    jurgfan#94, vaa, vem är björn gustavsson?jag känner också en skit skön snubbe, karl gustav den 16:onde vet ni vem de är eller?Han är iaf as rolig ni vet nog inte vem han är

    01 april 2008 @ 15:28
  99. kurt skriver:

    Daniel #44 eller vilket jävla nummer du hade. Men jag har ett liv, så jag sitter inte och googla upp skillnaden på ak4 eller ak47:a….

    01 april 2008 @ 15:30
  100. jurg skriver:

    kurt: if he's so funny how come he married silvia?

    02 april 2008 @ 07:21
  101. Jurgfan skriver:

    Kurt #98

    Jo men du vet… Björn Gustafsson! Han är son till Robert Gustafsson, det är därför han är så rolig. Det är han som typ var jurist i Göteborg men som spelade in en massa låtar om våldtäkter och sådant och nu är han med i parlamentet som sagt!

    Och jo… jag tror jag har hört talas om han Karl Gustav. Han var med i Släng dig i Brunnen va? Jag tror det var honom en polare berättade om iaf… Var det han som hade ett skämt om Örebro?

    02 april 2008 @ 10:39
  102. Leffe skriver:

    @kurt man behöver väl inte googla för att veta den skillnaden. Skulle tro att 90% av alla som gjort lumpen besitter den kunskapen(och en jäkla massa mer folk också).

    Och Björn Gustafsson är hyffsat rolig men jävligt överskattad.

    03 april 2008 @ 05:37
  103. Karina skriver:

    Haha, har gått förbi den här skylten varje dag i 3 år.

    03 april 2008 @ 20:39
  104. Slajmon skriver:

    Tråkig. Det enda som skulle vara kul vore om ägarna stavat fel själva. Men detta är bara löjligt, så länge det sker på andras bekostnad har man problem.

    04 april 2008 @ 14:55
  105. Emma skriver:

    hehe småflinar varje gång jag går förbi där :P

    06 april 2008 @ 08:38
  106. Wormgirl skriver:

    Vad är det EGENTLIGEN för skillnad mellan Linköping och Lindköping? *nyfiken*

    14 april 2008 @ 18:17
  107. Wormgirl skriver:

    Förlåt, "Lidköping", kanske det ska vara?

    14 april 2008 @ 18:18
  108. Lilla jag skriver:

    #106 Wormgirl, 25 mil ;) Och Linköping är rätt mycket större, har ett universitet, IKEA mm, till skillnad från hålan (Lidköping alltså) jag växte upp utanför.

    16 april 2008 @ 16:25
  109. heroo skriver:

    Jepp, alkohol ÄR en drog. Dock är inte alkohol narkotika.
    Så antingen skriver man bara "drogpåverkad" och hoppas att folk är så smarta så dom fattar att detta även innefattar alkoholrus, eller så skriver man "alkohol- eller NARKOTIKApåverkad".
    Fast det blir ju också fel, för betyder det då att det är ok att vara hög på lagliga preparat såsom DXM?
    Hmm…

    och 48 Leif: Du är enbart pinsam som tar för givet att killen som skrev "alkohol är farligare än ecstasy" är en "ravare". Ungefär lika fördomsfullt som att säga att alla killar är våldtäktsmän.
    För 30 år sedan ungefär användes ecstasy som läkemedel (såldes i hälsokostbutiker till och med) och dessutom behöver ju inte killen själv ta drogen bara för att han skriver ner något som är ren fakta.
    Och btw, här har du beviset på att alkohol är farligare än ecstasy…: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab?service=print
    Så gör oss alla en tjänst och håll tyst nästa gång, eller läs på fakta istället för att bara använda dina fördomar.
    Ecstasy är en farlig drog ja, men kom inte och säg att alkohol är ofarligt bara för det råkar vara socialt accepterat.

    Ang. bilden: så om man råkat tappa sina skor o inte har råd med nya, får man inte tatuera sig? Det är faktiskt något som hände mig på Roskilde, jag gick runt utan skor i flera dagar. Otroligt löjligt att diskriminera människor med dålig hygien också. Kunde de inte lika gärna skrivit "inga bögar eller invandrare" tack, när de ändå höll på?
    Så om man är gravid får man inte ens GÅ IN och boka en tid för tatuering efter att man fött barnet, eller?
    Trist skylt anyway.

    17 juli 2008 @ 21:43
  110. hanna skriver:

    Ni ser den gula larm o övervakningslappen bredvid, de företaget är min pappas! :D, haha

    23 juli 2008 @ 00:02

Skriv en kommentar