Hem | Skicka bilder | Arkiv | Om oss | Rubriktävling | Feed | Tjuvlyssnat.se | Ny: Videon.se

För de där kalla morgnarna när bilen vägrar att starta?!

Veckans reklamblad för Lidl (Uppsala)

Kabel Ladda bilbatteri Lidl Uppsala

Cred: Daniel Väcklén

Kommentarer (106)

Skriv en kommentar

  1. anne skriver:

    " cigaretttändar "

    18 november 2007 @ 18:04
  2. matilda skriver:

    men, hahaha! dumma tyskar :D

    18 november 2007 @ 18:08
  3. Gordon Gekko skriver:

    Den här var riktigt riktigt rolig. Nu fattas bara en medelålders tant som säger "Vad då? Det går väl?"

    18 november 2007 @ 18:09
  4. Fotografen skriver:

    Det var på tiden med en härlig bild.

    18 november 2007 @ 18:11
  5. Flower skriver:

    HAHA XD Jag är nog den enda som fattar…

    18 november 2007 @ 18:15
  6. Netzach skriver:

    Det handlar om en vettig pryl.
    Det är ett portabelt batteri som man kopplar in i tändaruttaget ifall ens bilbatteri tagit slut, och då laddas bilbatteriet upp tillräckligt för att man skall kunna få igång bilen och ladda upp batteriet genom vanlig motorgång.

    18 november 2007 @ 18:20
  7. anna skriver:

    eh? jag fattar inte! :O

    18 november 2007 @ 18:31
  8. Sandra skriver:

    Undrar hur man skall skriva den där annonsen för att det skall fungera korrekt i våra hjärnor på en gång?

    18 november 2007 @ 18:36
  9. Andreas skriver:

    Är det roliga cigare[ttt]ändaruttaget eller är det "Laddkabel"? Eller något annat? Riktigt kasst om det skulle vara något av mina alternativ.

    18 november 2007 @ 18:41
  10. Eunos skriver:

    Kan man verkligen skriva cigaretttändaruttag? Heter det inte cigarettändaruttag? Förresten verkar de ha riktigt bra uppfinnare där på Lidl. xD

    18 november 2007 @ 18:45
  11. Petra skriver:

    Men vilken genial idé! Att ingen tänkt på det tidigare..? *känner mig allmänt hånad av Biltema*

    18 november 2007 @ 18:45
  12. Joel skriver:

    Vad är det som är roligt med detta. Att man kan ladda bilbatteriet via cigarettändaruttaget är ju inte precis något nytt eller ovanligt. Eller missar jag något här?

    18 november 2007 @ 18:48
  13. Petra skriver:

    Oj, förlåt Biltema! *skäms* Såg nu att det var i Lidl's reklamblad och att Tronig var the bad guy.

    18 november 2007 @ 18:48
  14. Stunning skriver:

    Okej. Nu får ni förklara. Fungerar inte cigarettändaruttaget om inte bilbatteriet gör det? Eller ligger det roliga i att det är för många t i cigarettändaruttag?

    18 november 2007 @ 18:56
  15. Koekshaexan skriver:

    Huh? Bara jag som inte ser det roliga?

    18 november 2007 @ 18:56
  16. Jakob skriver:

    Smaaaaart!

    18 november 2007 @ 18:56
  17. Zacha skriver:

    Eftersom det inte står förklarat hur det funkar så är det lite ljusdriven ficklampa över det.
    Men eftersom vi har så många kloka människor här så förstår jag nu hur det funkar =P

    (annars är deras svenska inte den bästa heller)

    18 november 2007 @ 19:22
  18. david skriver:

    det som är meningen att vara roligt är väl att om nu bilbatteriet har slut på el. hur ska då cigarettändaruttaget få ström att kunna ladda!

    fast meningen med apparaten är kanske inte att man ska använda sitt eget cigarettändaruttag…

    18 november 2007 @ 19:34
  19. mia skriver:

    men va? ström till cigratettändaruttaget får man då bilen är igång. Om bilbatteriet är slut kan man inte starta bilen, och således inte få ngn ström till ciggaretttändaruttaget, som således inte kan ladda bilbatteriet. Om man väl får igång bilen, så var inte batteriet slut och behöver således inte laddas på annat sätt än det normalt laddas, dvs då man kör.

    så trodde jag bestämt att det funkade, vilket gör reklamen hysteriskt rolig, och sannolikheten att jag skulle köpa laddaren är obefintlig :)

    stavfelen är ett härligt plus som bara bättrar på deras trovärdighet :)

    18 november 2007 @ 19:45
  20. Mackan skriver:

    vad var kul med det?? att det var 3 t:n eller?

    18 november 2007 @ 19:46
  21. Honken skriver:

    Eh. Nu blev Honken lite tveksam och nervös här. Så nervös att han pratar om sig själv i tredje person och med sitt ganska löjliga internet-nick.

    Jag trodde först att "Hahaha, nädå, för batteriet driver ju INTE cigare(ttt)ändaruttaget" men efter kommentarer som Joels så blev jag lite tveksam. Jag fick scrolla upp igen och Netzachs kommentar hjälpte OERHÖRT mycket. Tack. Nu när jag förstår känner jag mig som en man igen.

    Fan, jag måste gå och leka med skiftnycklar eller bita ihjäl något litet fluffigt och försvarslöst. Samtidigt som jag öppnar ölflaskor med ögonen. Och kliar mig på röven. Så det så.

    18 november 2007 @ 19:47
  22. David skriver:

    Nä, jag fattar inte heller…

    18 november 2007 @ 20:00
  23. d skriver:

    för er som inte ser det roliga i det hela, annonsen antyder att man kan ladda bilbatteriet från cigarettändaruttaget, men det uttaget får ju i sin tur ström från bilbatteriet :)

    18 november 2007 @ 20:01
  24. Mimmi skriver:

    Alltså, är det ingen annan än jag som gör kopplingen ka-ka-kallt här? liksom som att de tre(!) t-na i cigaretttändaruttaget är hackande tänder?

    Alltså, även om det är så som jag har tänkt, så är den inte rolig. Damon, nu får du lov att förklara här!

    18 november 2007 @ 20:04
  25. Yorik skriver:

    Jag antar att det roliga ska vara att man inte kan ladda bilbatteriet genom att dra el från cigarettändaruttaget, som i sig drivs på bilbatteriets el.

    Dock är det nog en missuppfattning. Man laddar nog inte FRÅN uttaget, utan TILL uttaget. Det vill säga, man kopplar en sladd från ett externt eluttag till bilbatteriet, via cigarettändaruttaget. Inte konstigt alls.

    Är det något annat som ska vara det roliga så har jag missat det.

    18 november 2007 @ 20:04
  26. Ludvig Boman skriver:

    Till alla som inte förstår det roliga (#1, #9, #12, #14, #15) : Cigarettändaren värms upp med el från bilbatteriet. Man kan ju inte fylla på batteriet med sin egen ström eller? Som #6 Netzach påpekade så fungerar inte "laddkabeln" på detta sätt, det den gör är att den laddar upp ett batteri som kan användas i nödfall. Men annonsmakaren hade nog ingen koll på detta.

    18 november 2007 @ 20:17
  27. Eunos skriver:

    Okej, dags att plita in en förklaring till alla som inte förstår: Cigarettändaruttaget (12-volts eluttag) måste naturligtvis ha störm för att fungera, varifrån kommer elektriciteten i en bil? Jo, från bilbatteriet. Är bilbatteriet urladdat kommer inte cigarettändaruttaget att fungera. Konklusion: den mojäng som beskrivs i bilden är helt meningslös när den inte behövs och helt värdelös när den behövs.

    18 november 2007 @ 20:23
  28. Eunos skriver:

    För övrigt är det rent otroligt roligt att se hur många kommentatorer som tror det ska fungera och inte ser det roliga. xD

    18 november 2007 @ 20:25
  29. Viktor skriver:

    cigarettändaruttaget får sin el från bilbatteriet

    18 november 2007 @ 20:33
  30. Tilda skriver:

    Jahaaa, man kopplar in telefonen så ström från mobilbatteriet förs över till bilens batteri, och vips kan jag starta bilen!! genialt :-) Startkablar är ett minne blott.

    18 november 2007 @ 20:37
  31. Nosen skriver:

    Haha, tyskarna har tydligen kommit på ett intressant sätt att utvinna energi!! :D

    #14 bla. Nej, cigarettändaruttaget drivs av bilbatteriet precis som t.ex. cd-spelaren, så det fungerar bara om batteriet fungerar.

    18 november 2007 @ 20:43
  32. Ankan skriver:

    Lever ni på stenåldern?

    Den här typen av produkt har funnits i många år och är helt enkelt en startkabel som man kopplar mellan cigg-uttagen på en fungerande bil och den urladdade bilen.

    Anses smidigare än att behöva lyfta på motorhuvarna och koppa in klämmor direkt på batteripolerna.

    18 november 2007 @ 20:49
  33. Seger skriver:

    Det roliga med denna är alla kommentarer som de visste skulle komma… Ha hA

    18 november 2007 @ 21:14
  34. GurkeBurke skriver:

    En sån där mojäng är ju mer användbar om man har ett batteri i andar änden så man faktiskt kan starta i nödsituationer. Nu måste man väl ändå koppla den där sladden i ett vanligt 230V. Fast man slipper ju öppna motorhuven, för80 spänn är ju inga pengar.

    18 november 2007 @ 21:23
  35. GurkeBurke skriver:

    Oj förresten den kanske skulle gå från en bil till en, båda i cigarettuttaget.

    18 november 2007 @ 21:25
  36. Sandra skriver:

    You guys sure know how to kill a joke.

    18 november 2007 @ 21:29
  37. Batteristen skriver:

    Alltså, den funkar väl förhoppningsvis som Black&Deckers liknande produkt, BDV030, en batteribooster. Som man kopplar till 12-voltsuttaget i bilen, och som då laddar batteriet. Ye of little faith…

    http://www.blackdecker.se/automotive/productdetails/catno/BDV030/

    18 november 2007 @ 21:39
  38. Daniel skriver:

    Först och främst så är det tänkt att man ska stoppa in den ena änden i en bil med bra batteri och den andra änden stoppar man in i bilen med dåligt uttag. Detta i Cigarettutaget på vardera bil.

    Tycker det är en ganska bra lösning då ingen här verkar veta nått om bilar.
    Så slipper ni koppla fel och elda upp halsduken.
    Tycker detta var den sämsta bilden och fattar inte ens hur ni kunde godkänna denna.

    18 november 2007 @ 21:46
  39. Faffe skriver:

    Har ni gått samhällsprogrammet allihopa?

    1. Anslut laddaren i ett VÄGGUTTAG
    2. Anslut laddaren i ciggarettändaruttaget
    3. Laddaren underhållsladdar bilbatteriet när den står i garaget/motsv.

    Det roliga med det här inlägget är att Damon och 31 kommentatorer tillsammans inte kan räkna ut hur det fungerar trots att det står i annonsen :-)

    Sen att det säkert blir problem eftersom de flesta moderna bilar kopplar bort uttaget när tändningen slås av är en annan sak.

    NÄSTA!

    18 november 2007 @ 21:48
  40. Oo(^o^)y- skriver:

    Roligt att de skrev "cigarettändaruttaget" fel. Annars så är detta en produkt som fungerar. Så som några har skrivit, så matar man in spänning från en extern strömkälla in genom cigarettändaruttaget till batteriet. Det är väl tänkt för dem som har sin bil i garaget och inte vill lyfta på motorhuven och koppla in en bilbatteriladdare på det vanliga sättet. Ingen konstigt med den här produkten, fast ingenting som jag skulle välja för att ladda batteriet i min bil. Fast å andra sidan, så slipper man problemet som en del moderna bilar lider av. Att om man plockar ur bilbatteriet ur bilen för att ladda det, så "tappar" motorstyrningen sitt minne. Som innebär att man får åka in till sin verkstad för att "nollställa" motorstyrningen till en otrevlig extrakostnad.

    18 november 2007 @ 21:50
  41. LG skriver:

    meh! det är ju för folk som inte vet hur man öppnar motorhuven och därför inte kan använda vanliga laddkablar!
    ciggtändarn hittar väl de flesta.
    funkar även för de som inte vet vilken klämma som ska till vilken pol osv.
    två hål i väggen och skarvsladd måste man bemästra dock.

    18 november 2007 @ 21:59
  42. David skriver:

    Själva mojängen används för att ladda bilbatteriet genom att man kopplar den till, förmodligen, ett vägguttag. Enda skillnaden mot en vanlig batteriladdare är alltså att man slipper öppna motorhuven. Slutsats: Mojängen fungerar och bilden är inte rolig. :-)

    18 november 2007 @ 21:59
  43. Jocke skriver:

    Kommentarerna #6, #25 och #26 har uppfattat saken rätt… Det är en vettig pryl och det enda som jag ser som roligt med bilden är i så fall de 3 t:na, men inte ens det är särskilt kul…

    18 november 2007 @ 22:02
  44. D-Mannen skriver:

    Eftersom Black & Decker har gjort en sån som laddar bilbatteriet genom cigaret(t)tändaren så fungerar det nog… fast kanske inte just den ;P

    18 november 2007 @ 22:23
  45. Joel skriver:

    Tack alla klocka kommentarer på slutet som förklarar det hela på ett bra sätt så slipper jag lägga tid på att försöka göra det. För att tycka detta är roligt måste man tydligen inte veta så mycket om bilar.

    18 november 2007 @ 22:28
  46. robert skriver:

    Nu är det ju faktist så att man kan leda strömen baklänges i 12v uttaget… alltså produkten som Lidl vill sälja kopplar du in i ett 230v väguttag o laddar bateriet på bilen utan att öppna huven

    18 november 2007 @ 22:33
  47. Markus skriver:

    Fattade inte det roliga först, men de roliga med bilden är kommenttarerna! det är skrämmande hur oteknikska ni är! haha

    18 november 2007 @ 22:56
  48. lillam skriver:

    Nänä-det roliga är väl att det inte finns nästan nån som röker nuförtiden-och allra minst i bilen-så det finns knappt några cigarettändaruttag kvar.Så hur ska man då kunna köpa en sån pryl…eller? :S ;)

    18 november 2007 @ 23:11
  49. Happymealungen skriver:

    Tokiga lantisar som går igång på sånt här, åk tunnelbana som hederligt folk

    18 november 2007 @ 23:23
  50. JB skriver:

    Är inte bara Lidl som har detta – Black & Decker kör även en kampanj i vinter – http://www.blackdecker.se/automotive/productdetails/c
    atno/BDV030/

    Denna produkten marknadsför dom även via tv-reklamer såg den senast ikväll på tv :)

    18 november 2007 @ 23:30
  51. Johan skriver:

    Lidl har helt enkelt kommit på ett sätt att skippa termodynamikens lagar för 79.99. Tror jag har underskattat tyskarna.

    19 november 2007 @ 00:54
  52. david II skriver:

    haha.. slutade räkna inlägg vid trettio men jag uppskattar att minst tio inlägg beskriver hur denna lilla manick fungerar och resten är fortfarande ovetande.. seriöst, är det ingen som läser någon annans inlägg??

    19 november 2007 @ 01:02
  53. Nosen skriver:

    Okej, produkten funkar säkert, men läser man snabbt så låter det ju faktiskt som om de tycker att man ska ladda den egna bilens dåliga batteri med stömmen från den egna bilens ciggarettutag.
    Att det inte är så de menar är en helt annan sak, men sen när blev det otillåtet att skratta åt feltolkningar?

    19 november 2007 @ 06:09
  54. Zazza skriver:

    hur kan ni inte fatta?

    19 november 2007 @ 06:15
  55. Marcus skriver:

    Faffe #39: Jag vet inte vad du gick för linje, eller inte. Men jag går samhällslinje, jag har en IQ på över 128… Min kompis som också går samhälle har gjort IQ han med, han fick 132+…

    19 november 2007 @ 06:37
  56. nordling skriver:

    Ha ha ha detta va ju kul! Ja ni som trodde att det va en skämtartikel alltså… Hur va det nu.. "Okunnighet roar mest.." eller nått sånt.

    19 november 2007 @ 10:53
  57. bjosa967 skriver:

    #55 "…har gjort IQ han med…", han har gjort VADÅ? "går samhällslinje…", går VADÅ? Ja, du har då övertygat mig om din kvot!

    19 november 2007 @ 12:25
  58. Studenten skriver:

    #55 Vänta lite nu. Din kompis har alltså "gjort IQ han med". Har han tillverkat intelligens på något vis? Det verkar ju smidigt. Är det någon form av intelligensdopning? Eller menar du bara att han pluggar?

    Utveckla gärna! =)

    19 november 2007 @ 12:25
  59. martin skriver:

    Ta bort denna, tyvärr så fungerar den!
    Den andra änden kopplas till ett vägguttag.

    Men det var allt lite roligt med tre t'n i cigaretttändaruttaget.

    19 november 2007 @ 12:46
  60. Zachary skriver:

    Ungfär som när Telias telefontjänst säger att "Det står på vår hemsida hur du ska göra när ditt internet inte fungerar"…hmm…

    19 november 2007 @ 13:44
  61. Olle Ratt skriver:

    Det låter otroligt men det lär funka i de flesta bilar eftersom tändaren i regel är ansluten direkt till batteriet via en kraftig säkring utan att passera tändningslåset.

    Då laddar man batteriet bakvägen genom tändaren istället för att koppla mot batteripolerna under huven.

    19 november 2007 @ 14:00
  62. Henkrygg skriver:

    Det roliga är att jag varit med om just detta. Jag jobbar på micro bildelar och en dag kom det in en kund som sökte efter en batteriladdare. Jag visade honom de vanligaste men han hade ju ingen kontakt nära bilen så han undrade om han kunde ladda upp batteriet genom cigarettändaruttaget. Han gav sig inte. Jag försökte förklara att batteriet då tar ström av sig själv.
    Haha, det gjorde min dag i alla fall :D

    19 november 2007 @ 15:09
  63. BesserNiclas skriver:

    #39:
    Du har rätt. Många moderna bilar kopplar bort uttagen vid följande tillfällen:
    1) Då tändningen är av
    2) Då batteriet är för dåligt och man riskerar att inte kunna starta bilen.

    Tyvärr kommer ingen fatta det förrän de står där i smällkalla vintern och är förbannad på prylen.

    Men på min gamla Golf II skulle den funkat fint :-)

    19 november 2007 @ 15:27
  64. Alexander skriver:

    Enda roliga med denna är alla inkompetenta idioter som tror sig veta att det _inte_ fungerar :)

    haha åk hem, ge upp, läs på.

    19 november 2007 @ 17:52
  65. E skriver:

    Antiklimax för Danne Väcklén, och på Tjuvtittat-redaktionen! Kommentar #55 var mycket roligare än bilden – kanske dags för en ny konceptsajt..?

    Jag kan passa på att tipsa om en tjuvtittning – i Bergshamra centrum (Stockholm, naturligtvis!) finns en av dessa tobaksaffärer man endast hittar i förorterna. I fönstret på denna butik finns en halvlustig skylt jag inte orkade fotografera.

    19 november 2007 @ 18:41
  66. Kattis skriver:

    innan jag läste alla kommentarer (för det har jag gjort!) trodde jag stenhårt att detta aldrig någonsin kunnat fungera, jag som många andra trodde att meningen var att man laddar bilbatteri genom att koppla in det i cigarettändaren via denna sladd man ser på bilden. haha, så dum jag känner mig. men jag är fortfarande skeptisk…

    19 november 2007 @ 20:47
  67. Julia skriver:

    …Tja, jag förstår i alla fall det roliga. ^__^

    19 november 2007 @ 21:32
  68. efred skriver:

    #51 Vadå Termodynamik? Vanlig ellära handlar det här om. Typ fysiken i sjuan. Koppla en sladd från ett batteri till en lampa och tillbaka till batteriets andra pol. Vad händer? Jo lampan lyser! Vänd på sladdarna… Vad händer? Lampan lyser!! Hallå… Har ni klivit ner från träna ännu?

    19 november 2007 @ 22:31
  69. Balder skriver:

    Man kan få elektrisk stöt om tar fingrane borti sladden, en kontakt skall inte ha dom strömförande delar eksponerade så här. Jag undras om denna är lagligt…

    19 november 2007 @ 22:43
  70. Sandra skriver:

    Men jävla trögarslen, det handlar om vad man tänker direkt efter att man läst den, inte om vägguttag+cigarettändaren.
    Visst är det gångbart men det är reklam och vid första anblicken blir allting fel och är ni verkligen såhär intelligenta att ni borde umgås med aporna på zoo.

    19 november 2007 @ 22:57
  71. SnuttJulle skriver:

    #69 Balder. Det är 12V i ändan och det är inte så farligt då jag inte tror att transformatorn utvecklar så många ampere så att det skulle vara skadligt. Jag har inte sett grejen men kan tänka mig att nått typ av skydd finns så att inga strömförande detaljer är blottade när "ciggändan" inte är inkopplad.

    Sen till alla som klankar ner på dom som "tänker fel" har man inte sett eller hört om produkten så är det en jävligt rolig annons…..alla springer inte i bildelsbutiker dagarna i ända.

    20 november 2007 @ 00:11
  72. David skriver:

    #70: "vid första anblicken blir allting fel"
    Nja, jag måste tyvärr påstå att jag direkt fattade vad det var för produkt (och jag är knappast smartast i Sverige).

    Hela den här diskussionen känns som när nån måste förklara en rolig historia. Det brukar alltsom oftast följas av ett "Jaha. Det var roligt.". Som nu ungefär… :-D

    20 november 2007 @ 11:37
  73. IQnollGummiBoll skriver:

    Det står ju inte "från" eller "till", utan precis som det är genom..

    Marcus # 55 du förgyllde min dag… :)

    PS. Jag har inte gjort någon IQ.

    20 november 2007 @ 13:04
  74. Studenten skriver:

    #70: Så vi som förstår att det är en fungerande produkt är tröga (för att censurera delar av dina påhopp)? Man har alltså roligare ju mindre man vet? Om man bryter ut i skratt då man ser en jordglob, eftersom man ju "vet" att Jorden är platt, är det då alla andra som är tröga och inte förstår hur kul en jordglob är vid första anblicken innan någon hinner förklara att Jorden faktiskt inte är platt?

    20 november 2007 @ 13:24
  75. JOGR skriver:

    6@ "Det handlar om en vettig pryl.
    Det är ett portabelt batteri som man kopplar in i tändaruttaget ifall ens bilbatteri tagit slut, och då laddas bilbatteriet upp tillräckligt för att man skall kunna få igång bilen och ladda upp batteriet genom vanlig motorgång."

    Där hade vi svaret. Men det var tvunget att skrivas 60 st till…
    ((-(-_(-_-)_-)-))
    Tog med mitt caregang!

    20 november 2007 @ 13:42
  76. Raspen skriver:

    Jag förstår inte vad som är så roligt…? Black & Decker gör ju reklam på TV för just en sån här pryl… Visserligen via ytterliggare ett batteri men självklart går det att ladda bilens batteri via cigg-uttaget..

    20 november 2007 @ 13:55
  77. martin skriver:

    Vad är det som är roligt?
    En kabel har två ändar, vi ser den ena, men vart är den andra? *retorisk fråga*

    20 november 2007 @ 14:45
  78. Puer skriver:

    Varför är det ingen av er nollor som ser det roliga i att prylen kostar 79:99:- (direkt saxat från Tyskland naturligtvis.) Det är också en del av det roliga i en i övrigt usel reklamannons.

    20 november 2007 @ 20:33
  79. aa skriver:

    Altså det enda med denna bild som är roligt är att se alla inlägg från personer som inte förstår hur det fungerar och ändå inte verkar kunna acceptera förklaringarna på att det verkligen fungerar. Dvs att man verkligen kan ladda upp bilbatteriet via cigg-uttaget (Blir istortsett samma sak som att ladda batteriet direkt via polerna.) sen är det ju ingen direkt nyhet, har sett liknande produkter under flera års tid, endel laddar upp batteriet via ett egen litet inbyggt batteri medans andra modeller ansluts till ett väggutag osv.

    Så vad var det igentligen som var så kul med denna bild (förutom alla dumma inlägg)???

    /AA

    20 november 2007 @ 23:52
  80. Humorbefriad skriver:

    # 55: Och ändå kan du inte skriva ett grammatiskt korrekt inlägg.

    21 november 2007 @ 08:36
  81. John skriver:

    Hahahahaha!

    Blir fan lite mörkrädd när folk inte förstår, minst lika kul det som bilden i sig =)

    21 november 2007 @ 22:59
  82. Micke N skriver:

    Ja, som flera redan påpekat så är ju det enda roliga i denna bilden de tre t som de stavar cigarettändare med.

    Visst, man kan missförstå att man kopplar bilbatteriet till cigarettuttaget. Men att man kan ladda upp ett bilbatteri via cigarettuttaget trodde jag var allmän kännedom…

    22 november 2007 @ 09:56
  83. aspiehuvudet skriver:

    Sladdkabel, ba!

    22 november 2007 @ 11:02
  84. BesserNiclas skriver:

    #82
    Men fuck. Inse att vissa bilmärken faktiskt har ett relä som bryter kontakten med bilbatteriet när motorn är av.

    Ibland är "allmän kännedom" någon som har sett det funka en gång och därför antar att det fungerar likadant överallt…. Missuppfattning eller trögtänkthet mao.

    24 november 2007 @ 19:13
  85. Simon skriver:

    Ladd, det är sånt där tjofräsmjöl det.

    27 november 2007 @ 17:36
  86. Jonas skriver:

    Haha, kommentarerna här är ju roligare än bilden. :)

    Och som med andra sätt att ladda bilbatteriet kräver det ju en *fungerande* strömkälla att ladda med. Det här är bara ett annat sätt att göra det på, t.ex. för att undvika att riskera att koppla fel. Inget konstigt/fel med produkten i sig.

    Kul att se hur många som inte fattar ens det. :-S Antar ni inte har bil…

    27 november 2007 @ 19:01
  87. Stard skriver:

    det står ju _genom_ uttaget.. inte _från_ uttaget… smarton :P

    28 november 2007 @ 00:22
  88. Ella skriver:

    # 30 Tilda… Ehh????? Är du seriös?

    # 55 Marcus, jahap Grattis du och typ 80% av Sveriges befolkning har IQ på runt 125-130 ….

    antagligen ska man koppla den till en annan bil eller liknande och inte till det egna bilbatteriet.

    28 november 2007 @ 16:47
  89. aron skriver:

    Har bara läst en del inlägg men fan va roliga en del är som tror att dom vet precis vad det handlar om hahaha! I ena änden sitter ett batteri, den andra kopplar man in i cigarettuttaget och laddar på så sätt upp bilens batteri!

    02 december 2007 @ 22:17
  90. Casper skriver:

    Helvete vad folk är dumma i huvudet.

    #74 skrev precis vad jag tänkte på.

    07 december 2007 @ 09:41
  91. söderböna skriver:

    värdelöst

    10 december 2007 @ 17:58
  92. Rasmus skriver:

    Evighetsmaskin?

    11 december 2007 @ 14:54
  93. Linda skriver:

    De é ju en bra uppfining.. vad är problemet?

    16 december 2007 @ 01:35
  94. Linda skriver:

    Uppfinning. sorry

    16 december 2007 @ 01:36
  95. myran skriver:

    en helt perfekt produkt för alla oss som aldrig minns vilken kabel som ska till plus o vilken som ska till minus. Förrresten så finns de med uppladdningsbart batteri, då behöver du inte ens en hjälpbil utan får strömmen från batteriet. Jumpstarter, easystarter eller prostarter heter dom då…en sån vill jag ha i julklapp…suveränt.

    16 december 2007 @ 22:49
  96. Leo skriver:

    Visst så blir det ju lite roligt när dom inte informerar att man behöver en fungerande bil för att det ska fungera.
    Men det roligaste är att läsa alla kommentarer här då folk försöker komma på vad som är roligt.

    08 januari 2008 @ 08:42
  97. micke skriver:

    Är ni tröga. De är en vanlig starthjälp. finns inget roligt med den bilden. Du kan inte ladda upp batteriet med den prylen. men den ger nog med ström för att kunna starta bilen.

    24 januari 2008 @ 23:51
  98. Underlag skriver:

    Det enda roliga med den här bilden är att det är tre T i cigaretttändar…

    I övrigt är det en fungerande mojäng. Det går att starta bilen med den om batteriet är dött, som flera innan skrivit.

    …och kommentarerna är roliga också.

    25 januari 2008 @ 14:18
  99. StudentT skriver:

    #92 ellern någon annan: Är evighetmaskin Svensk ordet för perpetuum mobile?

    26 mars 2008 @ 12:18
  100. plame skriver:

    ni ja!

    14 juli 2008 @ 20:36
  101. jakob skriver:

    Håller med #47 totalt.

    20 juli 2008 @ 18:09
  102. Boris skriver:

    Den här prylen är ruskigt bra t.ex. om det går från blött och varmgrader till typ -30, vilket händer. Fryser huven fast så att man inte kommer åt batteriet är det mycket enklare att använda en sådan här pryl än att bogsera bilen till ett varmgarage eller vänta på våren.

    09 augusti 2008 @ 14:21
  103. Axel skriver:

    Du sätter in den andra änden på kabeln i vägguttaget, funkar alldeles utmärkt. Bara de 3 t:na som var "roligt" här. Men andra ord skittråkigt

    07 november 2008 @ 09:42
  104. kuno skriver:

    #17 var roligast

    15 september 2009 @ 22:02
  105. Leahcim skriver:

    Otroligt att så många inte förstår denna produkt. Tyvärr inget roligt alls över annonsen… Den är inte övertydlig, det skall medges, men inte missvisande.

    #70 – Look who's talking… Hur man uppfattar något står nog i direkt relation till ens egen mentala förmågor. Hur det står till med dina är tyvärr alldeles uppenbart…

    #88 – Normalfördelningen för t.ex Stanford-Binet skalan säger att ungefär 6.8% av befolkningen har ett IQ mellan 120 och 131. Du slänger ur dig saker du inte har någon kunskap om och bevisar därmed tydligt din egen nedstämmande position på skalan…

    /Leahcim

    16 december 2009 @ 12:37
  106. BJ skriver:

    Black&Decker, product: BDBBC2C.
    Laddar (tar ca 20 min) den ena bilens urladdade batteri från den andra bilens friska batteri.
    OBS, inte starta bara ladda det urladdade batteriet.
    say no more…
    //BJ

    08 januari 2010 @ 10:40

Skriv en kommentar